Monday, June 13, 2011

Ai de Beijing (Part 4)

hai semua..
pagi ni aku nak continue smule story holiday aku kat beijing..
untuk hari ke-3 di beijing, we all pergi melawat forbidden city or kota larangan..
b4 sampai tourist guide dh pesan, myb akan mengambil masa 3jam tuk jln2..
mak ai penat kan..dh la smlm naik great wall..penat pun x abis lg..pstu kna jln 3 jam pulak..
mcm nak melepuh tapak kaki aku ni huhu...

eh lupe lak..b4 pergi forbidden city, we all pergi silk store..
shoping time la ape lg kan hihi..
so kat sini die tunjukkan la cmne life cycle of ulat sutera ni..

 life cycle of ulat sutera..

 original kepompong..kepompong ni xleh tarik cmtu je tau..die kna rendam dalam air..ble dh rendam dlm air lembut kan so bru la leh jd kain sutera..

tgh dgr briefing about sutera..ni la dlm kedai tu...

actually sutera kat sini mmg pure sutera so korang leh guess la kan harga die berapa..mmg terangkat la hihi..
aku ingatkan nak beli la kain sutera sehelai 2 wat kenangan tp disebabkan d design n colour xberapa menarik so aku batalkan la niat nak beli kain sutera ni hihi..

lepas shoping moping kat silk store we all bergerak ke forbidden city..
kami masuk dari pintu belakang forbidden city..mmg besar sgt2 tmpt ni..
'handsome boy @valon' our tourist guide story serba sedikit la about forbidden city..
maharaja dulu ader 3000 gundik tau..ha amik ko byk x byknye..hehe..
pstu valon ckp setiap gundik dapat melalui pintu depan forbidden city ni sekali seumur hidup..ha cube teka masa bile....cepat2 teka...
ok jawapannnye msa hari perkahwinan mereka je tau..
jom kite layan gmbr..
 with my family..

 with my kazen...mira...

in forbidden city..

after dh round2 kat forbidden city we all teruskan perjalanan ke Tiananman Squre..
arghh kena jln lagi..penat woo..

tp aku tetap gagahkan diri..ye la nk smpi kat beijing ni bknnye senang kan..so jln je la...

after dh round2 kat sini we all g lunch n solat kat masjid..
lepas je solat valon bwk kami semua ke foot massage..mula2 die rendamkan kaki ktorang dengan air herba..ader la dlm 20-30 minit...pstu bru die massage..ha masa tgh massage ni mcm2 la die xplain..
provokasi diorg sruh beli brg mmg gler2 la..diorang paksa tau sruh beli ubat herba ni..
wah ayah n mak aku kna urut..
last for 3rd day ni we all having dinner..ha mse dinner ni klaka..ayah aku cmpurkan kiub tomyam kat dlm sup telur hehe..so bru la rase pedas2 skit..licin sup telur tu tau..

k thats all..to be continued...

0 komen:

Post a Comment