Wednesday, October 17, 2012

Vitamin E penyelesaiannya

sila baca story ni:

Kulit bersisik & kering merekah (lengan & betis)?... Yaaa!....
itulah 'cabaran' (masalah) yang saya alami selama hari ini. Jadi, izinkan saya berkongsi pengalaman saya setelah menggunakan produk Shaklee - Vitamin E dengan kalian... walaupun saya baru menggunakan selama 14 hari...

Produk apa yg saya x cuba?.. John*** & J***son, Ayu S****,... dan banyak lagi, samada ia baik untuk bayi ker, bapak bayi ker.. semua saya cuba. Sayur apa yang saya tak makan?... semua sayur yang berdaun hijau saya makan. Buah oren, anggur, epal, tembikai, pear, betik, pisang.... dan sebagainya semua saya ngap (makan). Berliter² air masak saya minom... namun hasilnya tetap sama... kulit tetap bersisik & kering merekah persis tanah gersang yang kehausan titisan air hujan.

Kadang² tu segan jugak la kan, bila mana kawan² tegor kenapa terok sangat kulit jadi seperti itu, bahkan lebih teruk apabila ia kelihatan seperti sisek ular :(. Nak (hendak) selinsing a.k.a singsing lengan baju pon terasa segan. Struktur kulit saya akan lebih meruncing apabila berada dalam kawasan berpenghawa dingin (air-cond). Tahu tak apa saya buat kalau kulit saya kering pada waktu itu, saya akan mengambil sedikit air dan diratakan pada seluruh lengan saya supaya kulit kelihatan lembap, tapi itu hanya sementara. Keadaan itu akan kembali seperti asalnya tatkala air itu kering disapa angin. Kering, bersisik & merekah lagi :( ....

Benarlah bagai dikata, vitamin/ubat/supplement food adalah MAHAL harganya bagi mereka yang SIHAT, tetapi tidak bagi mereka yang SAKIT (ingin mencari penawar).

Akhirnya, saya mencari ikhtiar untuk menggunakan produk Shaklee - Vitamin E. الحمد لله, kini kulit saya terasa kembali 'remaja'... baru 2 minggu lebih (bermula Okt 1, 2012) saya mengambil Vitamin E setiap hari, dan hasilnya tidak mengecewakan. Kulit saya kelihatan lembap, tidak lagi merekah & bersisik. Emak & Nenek saya juga ada menggunakan Vitamin E ni, jadi saya pun tumpang sekaki lah jika saya pulang menziarahi mereka.

Jadi, buat kaum Adam & Hawa di luar sana, sekiranya anda mengalami cabaran yang sama seperti saya, tidak salah jika saya syorkan kepada kalian untuk mencuba & alaminya sendiri. Saya cuma ingin membantu kalian untuk berjimat dengan menggunakan produk yang "it's always safe, it always works, and it's always green" Cuma satu pesan saya, kalau elok beritahu saya, kalau tak elok pun beritahu saya.

Next, saya nak cuba Gentle Deep Foaming Cleanser pula...

BachelorBerceloteh,
Nizm Shamsury.

alhamdulillah customer ni pun amat berpuas hati dengan rangkaian produk dari shaklee..so yang lain bile lagi nk mencuba..jika ingin membuat tempahan sila pm sy di izaty_ismail@yahoo.com..beritahu masalah anda dan sy akan consult anda sehingga masalah selesai...

psst: vitamin c still out of stock..sy mengambil pre-order skrg ni..pm sy untuk mendapatkan best price..1 botol untuk consume 6 bulan (180 biji)..dan pastinya harga di bawah rm100..ha bestkan...

saya adalah pengedar sah shaklee (ID881693)..jika anda ingin membeli di cawangan shaklee boleh menggunakan id sy untuk mendapatkan harga ahli..bestkan..


0 komen:

Post a Comment