Tuesday, June 19, 2012

Rahsia Kecantikan Kulit

kulit yang cantik tanpa sebarang cela merupakan kulit yang di idam-idamkan oleh semua wanita..apabila seseorang wanita mempunyai kulit yang gebu dan mulus cukup dengan sedikit 'touch up' di muka sudah cukup..btl x?


siapa x kenal artis di atas ni kan..Dato' Siti mempunyai kulit yang cantik..walaupun tanpa makeup kulit die sentiasa berseri-seri..


Rahsia kulit sihat yang pertama:
1) Katakan tidak kepada rokok
Bahan kimia yang disedut daripada rokok akan mengecilkan pembuluh darah dalam badan, mengurangkan kandungan oksigen dan juga nutrisi yang dibekalkan untuk melembapkan tisu dalam badan. Pengecutan kapilari darah akan bertahan selama sejam sebaik sahaja rokok disedut secara terus ke dalam paru-paru. Rokok juga membuatkan seseorang itu nampak lebih tua daripada umur sebenar. Sebaik-baiknya elakkan diri anda daripada terhidu asap rokok kerana ia bukan saja merosakkan kulit tetapi anda terdedah dua kali ganda risiko untuk mendapat penyakit berbanding dengan mereka yang merokok.


2)Remajakan kulit anda dari dalam
Minum sekurang-kurangnya lapan gelas air kosong setiap hari, makan pemakanan yang seimbang dan lebihkan buah-buahan. Buah-buahan dan sayuran mengandungi antioksida yang diperlukan kulit dan kaya vitamin seperti teh hijau, soya, vitamin A, B, C, dan E yang sangat baik untuk kesihatan dan ketegangan kulit supaya kelihatan muda.



3)Senaman sekurang-kurangnya 3 kali seminggu
Dengan melakukan senaman sekurang-kurangnya 3 kali seminggu dapat melancarkan peredaran darah di dalam badan.senaman memberi oksigen yang secukupnya kepada jantung, paru-paru dan kulit.


4)Berdoa
 Selain daripada diatas ni, kita juga jgn lupa sentiasa berdoa kepadaNya..insyaallah die akan membantu kita..


Rahsia penjagaan kulit meliputi dari semua aspek..sayangilah diri kita..jika ingin mendapatkan rangkaian set shaklee yang superb ini, sila email kepada sy di izaty_ismail@yahoo.com...


kepada sesiapa yang membeli produk dari sy, sy akan memberi konsultasi percuma kepada anda..best kan...cpt dapatkan seblm raya untuk mendapatkan kulit yang sihat dan berseri...

1 komen:

  1. WANT TO HAVE A FAIR SKIN?
    INGINKAN KULIT CERAH?
    CALL / SMS 6016 271 5447

    - Can be applied all over the body - face, hand, leg etc.
    - No exfoliation
    - Organic & Halal
    - Special Promotions offered

    ReplyDelete